Siófok  21.6  •  9.2 kn       

Keszthely  20.9  •  6 kn       

Balatonfüred  21.3  •  7 kn       

Balatonboglár  21.6  •  6.5 kn       

Orfű  23  •  9 kn       

Velencei-tó  22.1  •  12.5 kn       

Tiszafüred  20.7  •  5.4 kn       

Mályi-tó  17.8  •  5 kn       

2025. július 15., kedd

X. IOM Kékszalag 2025.

X. IOM Kékszalag 2025.

Nyolc futamon keresztül partfelőli turbulens szélben versenyeztünk.

2025.07.10-én, a Kékszalag rendezvényén jártunk, ahol a nagyok után egy órával indították a X. RC modellvitorlás Kék szalag regattát F5-E/IOM hajóosztályban.

A parton a „Depó”-ban többen azt mondták, hogy B vitorlát kellene tenni, de mikor a vízre tették a hajókat akkor már más volt a vélemény! A parti nagyméretű fák szélárnyékában a szél erőssége és pillanatnyi iránya is helyileg és időbelileg is nagyon változott, „lent” a partközeli vízen, ahol északnyugati szélnek kellett volna borzolni a vízfelületet. Ennek ellenére „A ½” szélerővel kezdtünk, ami menet közben gyengült. A harmadik futam után erősödött a szél „A ½” és – „A ¾” közé, ami érdekesebbé és pörgősebbé tette a versenyt. A szél kedvezőtlen iránya miatt új pályaformáció került kitűzésre, ami fokozott figyelmet igényelt. A félszeles rajt után az első bóját jobb kéz felől majd a többit balkéz felől kellett venni. Maga a pálya kb. a partra merőleges irányú cirkáló és hátszélszakaszból állt, lent kapuval. Két teljes cirkáló és hátszélszakasz után félszeles befutóval ért véget egy futam.

Sajnos az északnyugati, part felöl fújó szél, szerintem, egyikünknek sem volt megfelelő, hiszen a turbulens szélviszonyok miatt öt méterenként, vagy még rövidebb szakaszokon pofozgatta a szél a hajókat és így a kapitányoknak nehéz volt eldönteni, hogy melyik csapáson vannak és, hogy egyáltalán jó lesz-e a választott oldal, szóval kemény, érdekes volt ez a szakasz, ami néha mosolyt csalt a kapitányok arcára pont az előbb leírtak miatt.

Sokszor hallottam már, hogy mindenkinek egyformán fúj a szél, csak nem mindegy, hogy milyen pozícióban.

A nyolcadik futam után a versenybíró leállította a versenyzést mivel az időjárás előrejelzés komoly zivatart jósolt, ami végül is valahogy elment mellettünk, de a döntése jogos volt és felelősségteljes.

A X. Kékszalag modellvitorlás regatta dobogósai:  - 17 résztvevő

  1. Dr. Csóka László – PÉMK- Pécs
  2. Garay György – DEMK – Százhalombatta
  3. Illés Zoltán – DEMK – Százhalombatta

 

Köszönjük az MVSZ-nek a verseny lehetőséget, Beliczay Mártonnak és stábjának a színvonalas bírói munkát!

Fotók: Gyöngyösi Cecília

RG65 hajóosztály Nyílt Szlovák Kupa Előző

RG65 hajóosztály Nyílt Szlovák Kupa