Siófok  2.2  •  6.2 kn       

Keszthely  -2.1  •  0 kn       

Balatonfüred  1.9  •  6 kn       

Balatonboglár  2.2  •  8 kn       

Orfű  -0  •  6 kn       

Velencei-tó  1.4  •  13.5 kn       

Tiszafüred  2.2  •  14 kn       

Mályi-tó  0.8  •  7.7 kn       

2024. november 21., csütörtök

F5-E OB 2024. Ölbő

F5-E OB 2024. Ölbő

Az egyméteres hajóosztály Országos Bajnokságán a két nap során mind a három vitorlakészletet használtuk a változó szélerősség miatt.

Pénteken, a nulladik nappal kezdődött a 2024-es F5-E OB. Ezen a napon Forrai Csaba csülök pörköltjével és Cilike zserbójával alapoztuk meg este, az elkövetkezendő két napot.

Szombaton egy kis késéssel eldördült a rajt pisztoly, amit négy nagyon gyenge szeles futam követett.

A szélerőre jellemző volt az „A ¼” vagy ez alatti. Volt olyan futam amely közben teljesen leállt a szél, lelőhető lett volna, de a főbíró úr tovább engedte a futamot. A szél egy kis idő múlva felélénkült és becsorogtak a célba a hajók.

Ebéd után, az első futam egy kicsit erősebb szélerővel indult, kb.„A ¼” fölött. A második futamra is maradt a frissülés, és a nap is kisütött. A hatodik futamra újabb frissülés érkezett, „A ½ és A ¾” között.

Erre a szélerőre már a gyenge szélre állított vitorlákat is át kellett állítani. Fél ötre ismét erősödött a szél, „ A tető és B ½” közé, amikor is, hátszélben, már bukdácsoltak a hajók. Még jó, hogy ez volt az utolsó futam.

Ezen a napon tizenhat futamot teljesített a mezőny.

A fáradt versenyzőket este a rendezők látták vendégül, teke estre, melegszendvicses partival, amit betetőzött Lenke finom süteménye.

Vasárnap, fodrozódó vízfelület fogadta a versenyzőket, és méregették, hogy melyik vitorla szettet tegyék fel. Többen próbálkoztak B vitorlával még a verseny előtti edzésen, de úgy döntöttek, hogy mégis C szettet részesítik előnyben. Két hajó azonban B szettet használt a verseny végéig. Mivel különböző  típusú hajók versenyeztek, ezért a kapitányok a hajó tulajdonságai alapján döntenek a vitorla szettek használatáról, a szélerő függvényében.

Egész nap betartott a „C ¼” szélerő, amit többször is „C ½” fölötti szél befújásokkal lepte meg a versenyzőket.

Sajnos az erős szél, ami ritka mint a fehér holló, jó pár műszaki problémát előhozott amit vagy a helyszínen vagy majd otthon orvosolnak a kapitányok.

Szóval ez a nap igazi vitorlázó időt hozott, napfény, jó szél, és egy kicsit alacsony hőfok.

Ezen a napontizenkét futamot indítottak.

A tizenöt hajóskapitány összesen huszonnyolc futamot teljesített a két napon.

A 2024-es F5-E OB dobogósai - huszonnyolc futam, tizenöt résztvevő

  1. Forró Krisztián – DEMK – Százhalombatta
  2. Illés Zoltán – DEMK- Százhalombatta
  3. Székely Antal – PÉMK – Pécs

Köszönjük Eredics Istvánnak, és csapatának a rendezést, és a versenylehetőséget.

Fotók : Eredicsné, Lenke

Megj: első nap nyugodtság volt, míg a második, ahol erősebb szél fújt, és már a dobogóért ment a küzdelem, egy kicsivel hangosabbra sikeredett.

XXXV. Kőris Kupa 2024. Ölbő Előző

XXXV. Kőris Kupa 2024. Ölbő

RG65 Balaton Kupa 2024. Következő

RG65 Balaton Kupa 2024.