Siófok 12.2 • 6.1 kn
XXXV. Kőris Kupa 2024. Ölbő
Nemzetközi mezőnnyel rajtolt a 2024-es ölbői Kőris Kupa modellvitorlás verseny.
Nemzetközi mezőnnyel rajtolt a 2024-es ölbői Kőris Kupa modellvitorlás verseny.
A pénteki napot F5-M hajóosztályban két szlovák és nyolc magyar versenyző kezdte el.
Már harmadjára, az F5-E versenyhelyszíntől nem messze, egy másik tavon, rendezték a versenyt, mivel ezeknek a hajóknak a tőkesúlya nagyon mélyen van.
A pályát a bányató hosszanti partjával párhuzamosan tűzték ki, a széliránynak megfelelően, ami a a nap folyamán nem változott.
Az első rajtott „A ½” szélerővel kezdte meg a mezőny, a szél, sajnos a futam végére teljesen leállt. Ez azonban nem is volt baj, mert egy hosszabb időt igény bevevő műszaki probléma állt elő.
A hosszú szünet után beállni látszott a szél, melynek erőssége „A ½” és „A 1/4” között mozgott. Ez kitartott a verseny végéig. A jó szél lehetővé tette, mivel nem kellet pályát állítani, hogy ezen a napon a tíz fő húsz futamot teljesítsen. Megjegyzendő, hogy a mezőnyben három Swing-rigges hajó is szelte a habokat.
Szombaton F5-E/IOM hajóosztályban bővült a nemzetközi mezőnyben szereplő országok sora, itt
már horvát versenyzők is bejelenkeztek a szlovák és magyar versenyzők mellé, így húsz fő várta az első rajtot. A létszám miatt HMS rendszerben, két csoportra osztották a résztvevőket.
Hasonlóan az előző napihoz itt is „A ½” és „A1/4” szálerő között kezdett a mezőny.
A délutáni a futamok „A ¼” és „A tető” közötti szélerősségben zajlottak. Az erős szélnek és befújásoknak köszönhetően, korai rajtolások miatt, sok megismételt indítás volt.
Ezen napon tizenegy futamot teljesített az A és a B csoport is. Ha nem lett volna két csoport akkor ez egy nap 22 futam. Szép teljesítmény.
A szombat esti programot, a hagyományoknak megfelelően szervezték a vendéglátók. A versenyzők meleg szendvicses vacsi és finom sütik mellett, teke bajnokságon engedték ki a fárad gőzt.
Vasárnap 9:30-ra volt meghirdettve az első futam. Ekkor azonban egy kicsit ijesztő volt a vízfelület, teljes volt a szélcsend.
Mint a modás jósolja, Türelem rózsát terem és lám megérkezett a „rózsa” fél tizenegykor „A3/4” szélerővel. A pályát a szél irányának megfelelően az előző napihoz képest ellentétes irányban kellett kitűzni.
A szélerősség maradt is délig, majd felerősödött „A3/4” és „A tető” közé, sűrű befújásokkal, időnként, már szükség lett volna „B” vitorlázatra. Ami késik, nem múlik, meg is érkezett az utolsó négy futamra a szélerősödés „B ¾” és „B tető” közé. Mindenki gyorsan vitorlát cserélt és mehetett tovább a verseny. Az utolsó két futamra „C ¼” erősödés következett be. Ekkor már nem cseréltek vitorlát, de volt két hajó, ami „C” vitorlázattal ment. Ki tudja, ha tovább tartott volna a verseny?
Az idő rövídsége és a késői kezdés miatt ezen a napon hat futam állt a versenyzők mögött mindkét csoportban.
Ebben a hajóosztályban három 3D nyomtatású hajó is versenyzett, ebből kettő már szerepelt előző versenyeken is. Csontos Pál BANANA fantázia nevű új hajója most mutatkozott be, és
nem is ment rosszul.
2024-es Kőris Kupa dobogósai:
F5-M – tíz fő – húsz futam
- Dr. Csóka László PÉMK Pécs
- Kiss Miklós PÉMK Pécs
- Garay György DEMK Százhalombatta
F5-E/IOM – húsz fő – tizenhét futam
- Dr. Csóka László PÉMK Pécs
- Garay György DEMK Százhalombatta
- Illés Zoltán DEMK Százhalombatta
Köszönjük Eredics Istvánnak és stábjának a rendezést, és a versenylehetőséget.
Amit igért, hogy lesz szél, azt biztosította.
Megj.: régen volt ilyen 3 napos rendezvény, ahol ilyen szélerő volt, és egész nap kitartott.
Munkás, dolgos hétvégén vagyunk túl.
Részletes eredmények a modellvitorlazas.hu oldalon.