Siófok  24.1  •  7.3 kn       

Keszthely  24.3  •  5 kn       

Balatonfüred  23.8  •  9.6 kn       

Balatonboglár  24.1  •  6.7 kn       

Orfű  24  •  8 kn       

Velencei-tó  24.3  •  11.1 kn       

Tiszafüred  28.3  •  9.7 kn       

Mályi-tó  24.6  •  6 kn       

2024. június 16., vasárnap

Tóth István Emlékverseny 2024.

Tóth István Emlékverseny 2024.

Pünkösdkor, kis szélben rendezte F5-10 és F5-E/IOM hajóosztályokban a százhalombattai Dunamenti Energia Modellező Klub, ezt a modellvitorlás versenyt.

A hétvégén zajlott a 23-ik Tóth István Modellvitorlás Emlékverseny a Velencei tavon.

A háromnapos rendezvény a modellvitorlás hajóosztályok F5-10 „király” kategóriájával kezdődött.

Majdnem minden megvolt, ami a modellvitorlázáshoz szükséges, hétágra sütő nap, résztvevők, csak éppen a szélerő hiányzott. A szélerőt mutatja, hogy a kezdéstől – 10:00 órától fél egyig több próbálkozás ellenére is, csak két értékelhető futam teljesült. Beállt a szélcsend egészen három óráig, amikor is felélénkült a szél „A ¼” fölé egy kicsit és így „zárásig” még két futamra került sor. A résztvevők megszavaztak egy „időntúli” futamot is, amellyel értékelhető lett ez a csodás szélmentes nap.

Vasárnap az F5-E/IOM hajóosztály szerelmesei álltak a „rajtkőre”.A kezdés időpontjára „A 1/4” szélerő nézett ki, azonban a visszaszámlálás utolsó tíz másodperce során leállt a szél. Csak tizenegy óra után tért vissza újból „A 1/4”-el, így, ebben a szélben három futamot teljesített a mezőny. Ezek után felerősödött „A 1/2”-re, ami pörgősebbé tette a futamokat, de szélerő felélénkülése miatt a bójáknál összehozta a hajókat és szabálytalanságok ennek következtében összeakadások is történtek. Ez így ment a tízedik futamig.

A tizenegyedik futam is elindult, de a táv kétharmadánál, hirtelen szélcsendre esett vissza szélerő, ami megnehezítette a pálya teljesítését. Az első négy hajó, akik még a szélcsend előtt előnyre tettek szert, becsorogtak a célvonalon, míg a többiek az utolsó bójától próbáltak közelebb kerülni a célvonalhoz. Voltak hosszú pillanatok, amikor úgy álltak a hajók egyhelyben, hogy azt lehetett rájuk mondani, mint a festményre, csendéletet alkottak. Látványnak szép volt. Végül tizenegy futam teljesült ezen a napon.

Hétfőn a vasárnapi szélirányhoz képest harmincfokos eltérés mutatkozott, amihez Forrai Csaba fel is rakta a pályát, viszont a kezdési időpontra a szél újból visszapörgött a vasárnapi irányba. Ezen a napon sokat kellet pályát állítani. Egész nap remek szélerő volt „A ¼” ill. „A ½” fölött, de még nem „A ¾”.

Az utolsó futam előtt pályát kellet volna módosítani, de annyira leállt a szél, hogy mire készen lett volna a pálya úgy a befejezési idő is lejárt volna.

Ebben a hajóosztályban két új 3d-s nyomtatású hajótest is próbálkozott a dobogó elérésével:

  • Csontos Pál        Sabre nevű hajójával
  • Schulek János   Alioth nevű hajójával

Összességében, nagyon jó verseny hétvégén vettünk részt.

A 2024-es Tóth István emlékverseny dobogósai:

Összetett – két hajóosztály alapján – és a vándorkupa új tulajdonosa egy évig

  1. Országh Tibor       PÉMK    Pécs

F5- 10 hajóosztály – 8 fő – 5 futam 

  1. Országh Tibor       PÉMK    Pécs
  2. Schulek János      DEMK   Százhalombatta
  3. Kunvári Sándor    DEMK   Százhalombatta

F5-E/IOM – 19 futam – 15 résztvevő

  1. Forró Krisztián     DEMK   Százhalombatta
  2. Eredics István       ÖMK     Ölbő
  3. Garai György        DEMK   Százhalombatta

Ifjúságiban is történt értékelés:

  1. Garai Gergely       DEMK   Százhalombatta
  2. Garai Márton       DEMK   Százhalombatta

Köszönjük Forrai Csabának és stábjának a rendezést és a verseny lehetőséget.

Fotók: Pócsai Bettina

Medvehagyma Regatta 2024. Előző

Medvehagyma Regatta 2024.

IOM Észak Adria Kupa és F5-M Nagykanizsa Kupa 2024. Következő

IOM Észak Adria Kupa és F5-M Nagykanizsa Kupa 2024.