Siófok  13.9  •  8.7 kn       

Keszthely  14.9  •  11 kn       

Balatonfüred  13.5  •  6.1 kn       

Balatonboglár  14.2  •  10.6 kn       

Orfű  14  •  8 kn       

Velencei-tó  14.7  •  6.5 kn       

Tiszafüred  15  •  4.1 kn       

Mályi-tó  16.2  •  4.9 kn       

2024. április 27., szombat

Badacsony Regatta 2024

Badacsony Regatta 2024

A modellvitorlázók találkoznak Badacsonyban, hogy összemérjék tudásukat IOM hajóosztályban, a Badacsony Kupa keretében.

Már mindenki várta február utolsó hétvégjét, hiszen ez az az időpont, amikor a modellvitorlázók találkoznak Badacsonyban, és összemérik tudásukat a modellvitorlás Badacsony Kupa keretében. Ez az első olyan verseny ahová már mindenki eljön, mert el akar jönni. Örömmel tapasztaltuk, hogy 2 év után a mostani harmadik már nemzetközi mezőnnyel rajtol, horvát, román, szlovák és magyar versenyzőkkel.
Szombaton már messziről látszott a fodrozódó Balaton, de „testközelből” már be is lehetett határolni a szélerősséget. „A 3/4”-es szél fogadta a kapitányokat az első startnál, ami egy kicsit csúszott technikai okok miatt. Később a szélerő „A tetőre” erősödött, ami pergősebbé és érdekesebbé tette a futamokat. A főbíró úr remek nagy pályát rakott az időjárási viszonyoknak megfelelően.
A verseny során két új hajó is tesztüzemben volt. Egy máltai Malteser 2, röviden M2 nevű, Dr. Csóka László keze alatt, míg az Alioth névre keresztelt 3D nyomtatással készült horvát hajó Robert Grubisa irányítása alatt.
A mezőny ebédig 4 futamot teljesített. Ebéd után visszacsökkent a szélerő „A3/4”-re és vele együtt lehűlt a levegő is. A hatodik futamban volt egy vitás bója forduló, de aztán tisztázódtak a problémák és tovább folytatódott a verseny. A hetedik futam után tovább csökkent a szélerő „A 1/2”-re. Érdekesen haladtak a hajók hátszélben, nemcsak a szél „tolta” a hajókat hanem a hullámok is „tovább csúsztatták” a hajótesteket. Ezen a napon tizenhárom futamot teljesített a mezőny.


Este bizony jól esett a kihűlt kapitányoknak, a vendéglátóink által készített forró székelygulyás, ill. a lányok által készített sütemények.
Vasárnap kezdésre „A ½” szélerővel szembesültek a résztvevők. Sajnos ez 3 futam után „A ¼”–re csökkent, ill. a verseny végére a 7-ik futamra leállt a szél.
Az első nap eredményeihez képest, másnap, voltak akik javítottak, és voltak, akik rontottak az eredményeiken.
Az első versenyük futamain mindkét teszthajó jól teljesített, a kapitányok állításai alapján, de még van mit csiszolni!
A Badacsony Kupa tizennyolcfős mezőnyének dobogósai húsz futam után:


I. Forró Krisztián – DEMK – Százhalombatta
II. Robert Grubisa – JK Opatija - Horvátország
III. DR. Csóka László – PÉMK – Pécs
Hivatalos eredmény lista: modellvitorlazas.hu oldalon
Köszönjük Forrai Csabának a rendezést és a versenylehetőséget, Illés Zolinak és kedves feleségének a szíves vendéglátást!
Megj.: csendes, pörgős, műszaki meghibásodásoktól mentes versenyzést láthatott a nagyérdemű.
Fotók: Pocsai Betti

F5-E/IOM Télikupa februári forduló Előző

F5-E/IOM Télikupa februári forduló

18. ROGOZNICA’S CUP/OPEN CROATIAN CHAMPIONSHIP IOM 2024 Következő

18. ROGOZNICA’S CUP/OPEN CROATIAN CHAMPIONSHIP IOM 2024