Siófok 4.4 • 10.7 kn
Beszámoló a Tóth István Emlékversenyről
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A hétvégén lezajlott a modellvitorlás Tóth István emlékverseny, a Velence tavi , északi strand és hajókikötő területén.
A hétvégén lezajlott a modellvitorlás Tóth István emlékverseny, a Velence tavi , északi strand és hajókikötő területén.
A szombati napon, az F5-M hajóosztály képviselői gyűltek össze, hogy összemérjék tudásukat, ill. találkozzanak sporttársaikkal.
A versenyzőket remek északi szélirány fogadta, A ¼ és ½ szélerővel, a nap szemben sütött. Kell ennél jobb körülmény a vitorlázáshoz? Sajnos ez az állapot, csak ebéd időig tartott, mert ezek után a fel-fel támadó A1/2 szélerő, egy órán keresztül változtatta az irányát, ezzel gondot okozva a rendezőségnek a pálya kitűzésében. Fél kettő körül állandósulni látszott a szélirány, ami a reggelihez képest kilencven fokot fordult, vagyis nyugatira váltott. A pálya irányát ennek megfelelően korrigálták.
A tizenkettedik futam után, a főbíró a rendezővel úgy döntött,hogy hosszabbítást kér, amit a „szakszervezet” jóváhagyott, és így ezen a napon tizenöt futammal zártuk a versenyt. Sajnos voltak műszaki meghibásodások is, egy kormány szervó leégett, és egy vitorla szervó meghibásodott.
A tizenöt futamot kilencfős nemzetközi (magyar, szlovák) mezőny teljesítette.
F5-M hajóosztály dobogósai:
I. Forrai Csaba _ DEMK - Százhalombatta
II. Kovács Péter - Szlovák
II. Garay György - DEMK - Százhalombatta
Vasárnap, az emlékverseny második napján az F5-E hajóosztály kapitányai léptek a porondra, mármint a hajóik a vízre.
Sajnos egész nap a változó szélirányú szél, ami nem ment A1/2 fölé, és egy kicsit megkeserítette mind a versenyzők, mind a rendező életét. A rendezőnek sokszor kellett a széliránynak megfelelően.a pályát „átrakni". Volt olyan, amikor 180 fokot változott a szélirány.Többször erőlködött a szél befújásokkal, de ezek mind csak pár percesek voltak. A nemzetközi mezőny a fent leírtak miatt, csak nyolc futamot tudott teljesíteni ezen a napon.
A rendezvény harmadik, befejező napja F5-E hajóosztályban, sok érdeklődő előtt zajlott.
A tízórai kezdés lehűlt levegővel és A tető szélerővel érkezett keleti irányból. Egy kicsit elgondolkodtak a versenyzők, hogy a második futamra elő kell-e készíteni a B rigget. Az időjárás azonban nem változott, egészen délig, négy futam teljesítése után teljesen leállt a szél, és úgy döntött, hogy így marad egy darabig.
Ebben az időszakban látogatóink érkeztek, akik a modellvitorlázás nagy öregjei: Forrai István, Sárdi István, Strenner János. Jó volt őket újból látni, hiszen valamikor együtt küzdöttünk a vízen.
A kis idő 3/4 órán át tartott, majd 180 fokos szélirány változással A1/2 és A ¾ közötti szélerővel száguldottak a hajók a hátralévő öt futamban. A befejezés után tízperccel már újból leállt a szél, és teljes szélcsend lett.
A tizennyolc fős nemzetközi mezőny (magyar, szlovák, román) a két nap alatt tizenhét futamot teljesített.
Az F5-E hajóosztály dobogósai:
I. Eredics István – ÖMK – Ölbő
II. Garay György – DEMK – Százhalombatta
III. Országh Tibor – OVE – Orfű
Ifjúsági :
I. Eredics Milán – ÖMK – Ölbő
II. Garay Márton – DEMK – Százhalombatta
III. Garay Gergely – DEMK – Százhalombatta
3 nap két hajóosztályának összetett eredménye :
I. Garay György – DEMK – Százhalombatta
II. Országh Tibor – OVE – Orfű
III. Schulek János – DEMK – Százhalombatta
Köszönjük Forrai Csabának a három napos versenyzési lehetőséget és rendezői munkáját, bizony sokszor kellet pályát módosítani.
Az összetett dobogósok díjait Tóth István lánya biztosította.
Fotók: Pocsai Betti
Megj: ebben a hajóosztályban is volt igazolt hiányzó ill. olyanok akik csak az egyik nap tudtak rész venni .
De ..
Halk versenyt láthatott nagyérdemű. Lehet,hogy a sok hiányzó miatt ?? Ki tudja ???