Siófok  6.6  •  13.7 kn       

Keszthely  6.9  •  10 kn       

Balatonfüred  6.3  •  20 kn       

Balatonboglár  6.2  •  16.4 kn       

Orfű  •  15 kn       

Velencei-tó  7.8  •  13.8 kn       

Tiszafüred  10.6  •  14.6 kn       

Mályi-tó  6.8  •  9.7 kn       

2024. április 23., kedd

Beszámoló a 17. ROGOZNIČKI KUP Europa Cup Event, IOM Class versenyről

Beszámoló a 17. ROGOZNIČKI KUP Europa Cup Event, IOM Class versenyről

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Maroknyi kis csapat képviselte a magyar modellvitorlázókat a hétvégén megrendezett horvátországi IOM hajóosztály bajnokságon

 Mint mindig a háromnapos rendezvény egy félsziget menti túraversennyel kezdődött, sajnos félórakéséssel, ahol az időjárás sem volt kegyes a kapitányokhoz. A fél távot elhagyva a félsziget csúcsánál levő fordulóig remek irányú és erősségű volt a szél, „A3/4” és „A tető” közötti. Visszafelé, szinte repültek hátszélben a hajók. Közben az eső is elkezdett szemerkélni.
Ebéd után sajnos az eső felerősödött, a szél viszont leállt. Később, megjött a szél, és a főbíró a pályaverseny első rajtjához szólította a résztvevőket. Sajnos a rajtra a szemerkélő esőből, dézsából jövő eső lett, ami 15 óra 20 percig tartott. A megszűnő eső és a gyenge szél ellenére, újból felszólítás érkezett a kapitányoknak. Az előbb leírt időjárási viszonyok miatt, ezen a péntek délutánon csak két futam teljesült Csendes volt ez a két futam, mivel kiabálás nem volt, és a szélerő is nagyon gyenge volt. Ez a két futam része volt annak a hat futamnak, amelyek után arany – Gold, ill. ezüst – Silver csoportba kerültek a versenyzők.
Másnap, szombaton, szélcsend ijesztette meg a versenyzőket, ami nem tartott sokáig, mert a hivatalos rajt után fél órával, megérkezett a várva várt „A3/4”-es szélerő és a hétágra sütő nap. Egész nap maradt ez az igazi vitorlázó idő, és kialakult a két csoport beosztása, amelynek kezdése még 2-2 futam erejéig belefért ebbe a napba. A nap végén a házigazda horvát rendezők baráti vacsorára, és tombolahúzásra hívták meg a fáradt kapitányokat.
Vasárnap folytatódtak a párviadalok. Az első rajt előtt voltak befújások és már mindenki a „B” vitorlán gondolkodott, de húsz perc után a szélerő visszaesett az előző napi szintre „A ¾”-re. A szél és a pálya iránya ellentétes volt a szombatival. A szélirányváltozások miatt többször kellet pár fokot igazítani a pályán. Ebéd után mindenki folytatásra számított, de a szélirány megtréfálta a rendezőket. 13:10-kor volt egy rajt, ami tömeges korai rajtra sikeredett, amit visszafújtak, de az újra kezdésre háromnegyed háromig várni kellet, mert 180 fokot fordult a szél, ezért nem volt jó a szélirány. Szóval feladta a leckét a rendezőknek. A harminchárom fős nemzetközi mezőny – Horvát, Olasz, Svéd, Magyar, Román, Szlovák, Montenegró, Norvég – A – B csoportokban 15 futamot teljesített. A 2023-as HORVÁT IOM hajóosztály dobogósai:


I. Mirko Ukas – horvát
II. Ante Kovačevič – horvát
III. Robert Matulja – horvát

A magyar fiúk is remekül szerepeltek, de nem mindenki gondolja így. Javítás jövőre.
Köszönjük a kitűnő rendezést és bíráskodást, ill. a verseny lehetőséget 

Megj.: csendes versenyt láthatott a nagyérdemű, néhány bekiabálás azért volt, lehet, hogy itt jobban ismerik a szabályokat? Valaki megkérdezte tőlem, nálunk miért kell úgy kiabálni?

Badacsony Regatta 2023 Előző

Badacsony Regatta 2023

A mai verseny nappal véget ért a 2022- 23- VBR / Vasárnapi Budapest Regatták / évad. Következő

A mai verseny nappal véget ért a 2022- 23- VBR / Vasárnapi Budapest Regatták / évad.