Siófok  23.3  •  2.9 kn       

Keszthely  19.7  •  1.4 kn       

Balatonfüred  23  •  2.6 kn       

Balatonboglár  23.3  •  1.1 kn       

Orfű  22  •  2 kn       

Velencei-tó  23.7  •  2.9 kn       

Tiszafüred  20.9  •  5.3 kn       

Mályi-tó  20  •  3.8 kn       

2022. augusztus 15., hétfő

XXXIII. Kőris Kupa

XXXIII. Kőris Kupa

Két hajóosztályban versenyeztek a modellvitorlázók a júliusi kánikulában.

2022. július 22-én kezdődött minden. Ölbőre érkeztünk a XXXIII. Kőris Kupa modellvitorlás hétvégi regattára. Pénteken, a régi helyszínen, de új tavon kezdődtek meg a regatta F5-M hajóosztályának az összecsapásai. Hullámzó, zöldes vízfelület (bányatóról beszélünk), ragyogó napsütés, „A” ¾-es szélerő, rekkenő hőség. Kell ennél több? A környezeten látszott, hogy félig van csak kész a terület, de a víz az mindent vitt. Az első 3 futam az előbb említett szélerővel lett teljesítve. Ebéd után leállt a szél és rajtpróbálkozások voltak befújásokkal, szélcsenddel és szélcsatornákkal. Délután a 12-ik futamnál beerősödött a szél „A” tetőre, ezzel nagy élményt okozva a kapitányoknak és a nézőknek is két futam így zajlott. Ezek után gyengült a szél „A” ½-re, ami nem is volt rossz, de a tó kialakítása miatt találgatni kellet, hogy honnan is fog jönni az élénkülés. Az utolsó két futam nagyon gyenge szeles rajtokkal indult és menet közben tovább gyengült a szél éppen, hogy csak beérkeztek a hajók.
Ezen a vízen dicséret illeti Eredics Pista rendezőt, aki remek és hosszú pályát rakott ki. Kb. a hossza 150 – 200m között lehetett , ha ezt a 15 futamra elosztjuk, akkor lehet számolni, hogy hány km-t is tettek meg a versenyzők ezen a kánikulai napon. Néhány sporttársunkon látszott is ez az este folyamán, de az esti grill parti feledtette ezt a fáradságot.
Szombaton az F5-E/IOM hajóosztály hajói szelték a habokat, mivel „A” ½ szélerő fogadta a versenyzőket, ami betartott egészen a 4-ik futamig, amikor is az ötödikhez álltak fel a versenyzők a rajtra. Az első krajc szakasz után felerősödött a szél „A” tető „C” alsóra. Dőltek is a hajók, ill. hátszélben bukott mindenki ezzel nehézzé téve a kormányzást. Következett a hatodik futam, és voltak, akik cseréltek vitorlát „C”-re és voltak, akik azt mondták, hogy „gyáva népnek nincs hazája” és elindultak „A” vitorlával. Azoknak volt részben igazuk, akik a „C” vitorlával fejezték be a hatodik futamot ugyan egy-két „A” vitorlás hajó is beért a célba, de többen az előzőekben leírtak miatt később értek be és ezzel pontokat vesztettek. Ezzel zárult a szombati nap.
A napi feszültséget a hazai rendezők vacsorával egybekötött esti teke bajnoksággal segíttették feledtetni.
Vasárnap az első vízre bocsájtáskor még igen csak „C” vitorla nézett ki, de az első rajtra beállt az „A” vitorlás szél, ami végig kísérte ezt a napot egészen az utolsó futamig, amikor is visszagyengült a szél
„A” ¼-re és az eredményhirdetésre teljesen leállt.
Az F5-E/IOM hajóosztályban 15 versenyző volt és Eredics Pista hozott egy döntést, ami később be is igazolódott, hogy jó döntés volt, még pedig, hogy 15 versenyzőt nem tudd egyszerre figyelni – mivel Ő volt a főbíró – ezért két csoportos beosztás volt így összességében a két nap alatt 30 futamot teljesített a mezőny.
Forrai Csabának a második helyről sajnos műszaki probléma miatt a 8-ik futam után be kellet fejeznie a versenyzést.
A „szokás „szerint Lenke, Cilike és Angi süteményei tették még felejthetetlenné ezt a 3 napot.
A 2022. évi XXXIII. Kőris Kupa dobogósai:

F5-M hajóosztály


I. Dr. Csóka László - PÉMK - Pécs
II. Garay György - DEMK - Százhalombatta
III. Forrai Csaba - DEMK - Százhalombatta

F5-E/IOM hajóosztály


I. Dr. Csóka László - PÉMK - Pécs /K2/
II. Forró Krisztián - DEMK - Százhalombatta /K2/
III. Kiss Miklós - PÉMK - Pécs / Kantus S /
Köszönjük Eredics Pistának és stábjának a rendezést és a lehetőséget a versenyzésre.
UI. : Csendes versenyzést láthatott a nagyérdemű egy - egy elejtett hangos szóváltás volt csak.

RG65 Tata Kupa 2022. Előző

RG65 Tata Kupa 2022.

Báder tó Kupa 2022. Következő

Báder tó Kupa 2022.