Siófok 2.2 • 8.7 kn
Modellvitorlás tókerülő hétvége.
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A hétvégén, a modellvitorlások hajói, az orfűi Pécsi tó csendes, ill. tarajos hullámaival birkóztak.
A pénteki napon F5-E hajó osztály Medvehagyma regattájára került sor. Igencsak jó hangulatban álltak a kapitányok a rajthelyekre, mivel remek szél fogadta a hajójukat. A 18 fő két csoportban versenyzett, az „A” közép ill. „A” tető erejű széllel. A harmadik futam után erősödött egy kicsit a szél, addig is nagyon jó volt, ami elgondolkodtatta a résztvevőket, talán „B” vitorlát kellene feltenni, de aztán, általában ahogy jött az erősödés úgy vissza is állt. Megállapítandó, hogy az utolsó három futam egy kicsit hangos volt. Köszönhető talán annak, hogy igyekezett mindenki a legjobb formáját hozni, ami kinek sikerült, kinek nem. A hajóosztály 7-7 futammal fejezte be a pénteki napot.
Vasárnap a régen várt Pécsi tó tókerülő versenyére álltak rajthoz a versenyzők. Itt bármilyen modellvitorlás hajóosztállyal lehet versenyezni, a lényeg, hogy a tavat a kitűzött bóják megkerülésével körbe kell hajózni. Nagyon jó szél fogadta ezen a napon is versenyzőket és jó irányból is fújt a szél, de mire a rajtot jelző síp elhangzott addigra 180 fokot fordult a szél és a hajók teljes hátszélben rajtoltak. A nagyhajók szinte repültek és állva hagyták a kisebb és még kisebb hajókat. Természetesen ők értek be előbb. Krajc szakasz után, amit eddig hátszélben tettek meg, a forduló után volt egy kis probléma, most itt volt fordított a helyzet, ahol hátszélbe kellett volna, menni, ott keresni kellet a jó szelet és végig krajcolva kellett teljesíteni a pályát, a következő bójáig, ami a strandnál volt. A több hajóosztály miatt itt több eredményhirdetés is volt.
Vasárnap a legkisebbek léptek a „manézsba„. Már az elején „A” tető szélerő volt a 13 „oroszlánnak”. Az MM hajóosztály kapitányai 4 futamot így teljesítettek, aztán ki „B”, ki „C” vitorlára cserélt, mert szinte viharos erejű befújások voltak, „B” tető állandósulásával. A szélerő miatt több műszaki probléma jött elő, és többen, idő előtt fejezték be a tíz futamos versenyt.
A hétvége dobogósai:
F5-E hajóosztály:
I. Forró Krisztián – DEMK – Százhalombatta
II. Dr. Csóka László – PÉMK – Pécs
III. Forrai Csaba – DEMK – Százhalombatta
MM Hajóosztály:
I. Dr. Csóka László – PÉMK – Pécs
II. Forrai Csaba – DEMK – Százhalombatta
III. Országh Tibor – OVE – Orfű
TÓKERÜLŐ:
Abszolút sorrend:
I. Dr Csóka László – PÉMK – Pécs
II. II. Forró Krisztián – DEMK – Százhalombatta
III. Országh Tibor – OVE – Orfű
MM hajóosztály:
I. Varga József – OVE – Orfű
II. Szipli Tamás – Kecskemét
III. Kelényi István – OVE – Orfű
RG 65 hajóosztály:
I. Kunvári Sándor – DEMK – Százhalombatta
II. Jankovics Jozef – Szlovák
III. Nemcova Zsanett – Szlovák
F5E/IOM hajóosztály:
I. Forró Krisztián – DEMK - Százhalombatta
II. Garay György – DEMK – Százhalombatta
III. Székely Antal – OVE – Orfű
F5-10 hajóosztály:
I. Dr Csóka László – PÉMK – Pécs
II. Országh Tibor – OVE – Orfű
III. Csóka László – PÉMK – Pécs
YARDSTIk számítás szerint:
I. Forró Krisztián – DEMK – Százhalombatta
II. Gray György – DEMK – Százhalombatta
III. Kunvári Sándor – DEMK – Százhalombatta
Köszönjük Csóka Lászlónak és Bodnár Imrének, ill. stábjaiknak a rendezést és a verseny lehetőséget!
Tókerülő dobogós fotói és + 2 db tókerülős Fotó: Kálmándy Ferenc
Megj. Nagyon jó hangulatú ., remek versenyzést láthatott a nagyérdemű. A tavalyi évhez képest igazi vitorlázó idő volt, napfény, szél, jó eredmények. Már csak a nagy hangon kell egy kicsit halkítani. Talán majd egyszer…