Siófok 1.6 • 9.3 kn
F5-E OB beszámoló
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
2015-ben Ölbő adott otthont az egyméteres hajóosztály Országos Bajnokságának. A meteorológiai előrejelzések erős szeles esős időjárást prognosztizáltak.
Szerencsére, csak a fele vált be, mivel az eső szerencsére elkerült bennünket, ha eltekintünk attól a rövid időtől ami az első napi verseny utáni közös fényképezkedést meghiusította.
A távolabbról érkezőket már péntek késő délutántól fogadták Eredics Pistáék és a két Forrai. Forraiék a nap folyamán a horgászás szenvedélyének hódolva próbálták kifogni a vacsorának valót. A mindjárt elsőre sikerült is egy megfelelő zsákmányt ejteni, azonban ezt visszaeresztették a tóba, és a későbbiekben „csak” tún nagy halak akadtak a horgokra, így az otthonról biztonsági tartaléknak hozott halat főzték meg. Finomra sikerült. A többiek által hozott és megsütött pácolt húsok és kolbászok színesítették a vacsorát.
Este, a jó vacsora után, a már beérkezettek hajóit Csaba súlyra keel-hosszra és vitorlafelületre ellenőrizte. Természetesen a reggel érkezők hajói is átestek az ellenőrzésen másnap.
Szombaton a regisztráció végeztével kiderült, hogy tizenkilenc versenyző áll rajthoz. Sajnos többen hiányoztak, mert más elfoglaltságaik nem tették lehetővé a részvételt.
Szóval szél volt, így 2-es vitorla volt az ideális választás a kezdéshez. A mezőny nagysága miatt a versenyt két csoportban HMS rendszerben rendezte az Ölbői Klub, Strenner János két megfigyelővel történő bíráskodása mellett.
Másnapra a szélerősség még növekedett így a 3. vitorla volt a jó választás. Néhány versenyzőnek, mivel ilyen méretű vásznai nem voltak kénytelen volt a 2-al versenyezni, ami elég nehéz vállalkozásnak tűnt.
A tizenhét futam után kialakult végeredmény jól tükrözi a pillanatnyi erőviszonyokat, mivel a három kiesett futameredmény jól kompenzálta az esetleges műszaki hibák, vagy szerencsétlen összeakadások miatti betlizések negatív hatásait.
Véleményem szerint a versenyen megfigyelhető volt az osztály színvonalának további javulása. Ez a magasabb teljesítményű hajók számának növekedése mellett, a nagyobb létszám által lehetővé váló, segítőkkel végzett korrekt bíráskodás, a versenyzők gyakorlottabbá válása együttesen biztosította. Megfigyeltem, hogy sokkal kevesebb volt a vita, a mentesítések végrehajtása megtörtént. Külön kiemelem, Garay György jó szereplését aki a pécsi versenyen mutatkozott be új Kantun S hajójával, melyet itt már eredményesen tudott beállítani és vezetni, ezzel megérdemelten szerezte meg a 2. helyezést. Köves István is nagyot lépett előre, mivel az egyébkén ütőképes hajójával, most már több versenytapasztalattal, kihasználva az útjogszabályok adta lehetőségeit így, jól versenyzett. A bajnokságot megnyerő ifj Csóka László az első futamokban még kereste új hajójának beállításait, miután ezt megtalálta, szinte verhetetlen volt.
Köszönjük a példás rendezést és reméljük, jövőre, hasonlóan jó színvonalú Bajnokságon mérhetjük össze tudásunkat.
Csóka László