Siófok  11.1  •  14.5 kn       

Keszthely  11.9  •  10 kn       

Balatonfüred  10.8  •  1.7 kn       

Balatonboglár  11.3  •  13.1 kn       

Orfű  13  •  5 kn       

Velencei-tó  13.1  •  10.7 kn       

Tiszafüred  13.6  •  8 kn       

Mályi-tó  12.4  •  8.4 kn       

2024. április 20., szombat

Válságkezelés Fritz-Segel módra

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A hajózással, vitorlássporttal foglalkozó vállalkozások nem a legjobb időszakukat élik, kevesen tehetik meg, hogy reklámkampányokat finanszírozzanak vagy rendezvényeket támogassanak. Tavaly, az év elején kötött szerződést a Fritz Segel és a Compass magazin a vitorlagyártó hazai népszerűsítésére.

Válságkezelés Fritz-Segel módra

Az online és print reklámfelületek mellett a partnerek kiemelt jelentőséget tulajdonítottak a Fritz-Segel márka rendezvényeken való megjelenésének. 2011-ben négy rendezvényen jelent meg a Fritz-Segel támogatóként. A Chiemsee melletti bajor vitorlagyártó céget Werner Fritz vezeti, a magyarországi népszerűsítését Szombati Péter irányítja. A Compass magazin, a hazai képviselőt kérdezte a cég eredményeiről, terveiről.

 

Hány éve van jelen a magyar piacon a Fritz-Segel?

Nagyon régóta használnak itthon Fritz vitorlákat, de a Fritz-Segel magyarországi piacát 5 éve erősíti tudatosan. Nagyon nehéz gazdasági környezetben próbáljuk fejleszteni a képviseletet. Mint a gazdaság összes résztvevője mi is tartottunk a válság hatásától, azonban számunkra is meglepő módon piaci jelenlétünk a 2011/2012-re erősödött. Mérlegelve az elmúlt öt év munkáját, megelégedve jutottunk arra a következtetésre, hogy a minőségi termék és a vevők rugalmas kiszolgálása meghozta a gyümölcsét.

 

Milyen hajóosztályokat céloz a Fritz Segel?

A magyar piachoz igazodva a klasszikus „Fritz-Segel” One Design hajóosztályok mellett több területen is vitorlafejlesztésbe kezdtünk, vitorlázókat, hajóépítőket és tulajdonosokat bevonva a munkába. Természetesen bármilyen hajóra készítünk vitorlát a megrendelő igényei szerint. Ugyanakkor létrehoztuk a Fritz Segel Team Hungary-t, ahol egyfajta műhelymunka folyik, hogy a lehető legjobb vitorlákat adhassuk a megrendelőknek.

Az egyik legnagyobb projektünk a Nauticboat típusú hajókat érinti, az első NAU 370-es tulajdonosának és a hajóépítő Soponyai Gézának a közreműködésével. A NAU 370 kevlár vitorla tesztelése során levont tapasztalatok és módosítások eredményeit kielemezve elkészült három gyönyörű D4 karbon-tecnora vitorlagarnitúra, melyet hamarosan minden vitorlázó láthat a Balatonon. A vitorlák kivitelezése mellőz minden sallangot, gyönyörű letisztult formákkal jelzi a bajor precizitást és rutint. Elkészült az első NAU 330-as vitorla garnitúra is, melyet a legújabb, hamarosan vízre kerülő vitorlás számára készítettünk. Ez a hajó lesz a NAU 311/330-as sikerszéria 50. példánya, melyhez gratulálunk Sopinak és csapatának!

A Melges24 hajóosztály vitorláit az Európa- és világbajnok, jelenleg a Melges 24 mellett TP 52 és RC 44 hajóosztályokban is versenyző, az elmúlt évek legsikeresebb Dragon versenyzője Markus Wieser fejleszti. A Melges 24 vitorlák már a tavalyi évben, a nemzetközi porondon is versenyképesek voltak és idén lesznek még apróbb módosítások, melyek fokozzák a gyorsaságot.

A J24 hajóosztályban Székely Antal és Werner Fritz közösen fejlesztik a vitorlagarnitúrát. A fejlesztés, a negyedik generációnál tart és csupán a nagyvitorla legutóbbi módosításait kell még tesztelni. Júniustól, nemzetközi szinten ütőképes J24-es garnitúrát tudunk biztosítani a hajóosztályban versenyzők részére, ami azért rendkívüli teljesítmény, mert ebben az osztályban csak 2010-ben kezdődött a fejlesztés és nem egészen két év alatt készült el a végleges szett. Tavaly Székely Antal csapata második helyen végzett a J24-es bajnokságon maga mögé utasítva a legnagyobb J24-es vitorlagyártók termékeivel versenyzőket.

Dragon és Star osztályban évtizedek óta etalon a márka ,de Sudár, Regina, Scholtz 22 hajóosztály és a 15-ös illetve 25-ös Jolle számára is rendelkezünk ütőképes vitorlázatunk.

 

Mi a helyzet az egyedi gyártású vitorlák terén?

Ezen a területen a Raffica csapat és a Bavaria magyarországi képviselete a legnagyobb ügyfelünk. A Raffica csapat bizalmát folyamatosan élvezzük, akik elégedettségük kifejezéseként idén egy új 160%-os karbon-tecnora D4 génuával erősitik technikai hátterüket. A Bavaria tulajdonosok továbbra is szívesen tuningolják hajóikat gyengeszeles menetekre és hátszélre Fritz-Segel vitorlákkal.

 

Milyen a kapcsolat az anyacéggel?

Ha röviden válaszolnék, akkor azt mondanám, hogy nagyon jó, de ez még mindig nem tükrözné a valóságot. A Fritz-Segel különös figyelmet fordít a magyar piacra. A korábbi évek gyakorlatához hasonlóan a tulajdonos és cégvezető Werner Fritz idén is többször jön a Balatonra, sőt idén a SleepWalker - NAU 370-es fedélzetén részt vesz a Kékszalagon is. De mindennél fontosabb az üzem gyártási rugalmassága, így ki merem jelenteni, hogy Európában a legmagasabb minőséget és rövid szállítási határidőket tőlünk kapják vevőink.

 

Hogyan vált be a rendezvényeken való megjelenés a Fritz-Segel számára?

Sokkal hatékonyabb reklámnak ítélem, mint a hagyományos megoldásokat. A rendezvényeken az érdeklődők testközelből és versenyhelyzetben is láthatják a Fritz termékeket, beszélgethetnek, tapasztalatokat cserélhetnek azokkal, akik már használják a Fritz-Segel vitorlákat. A leghatékonyabb reklámnak tartom és a marketing tevékenységünket ebbe az irányba bővítjük a jövőben. Idén is részt veszünk négy Compass versenyen, az Ügyvéd, az Orvos-Gyógyszerész és a Közmű Kupákon valamint az Orfűi Vitorlás Napokon. Friss kezdeményezésként idén útjára indítunk egy saját rendezvényt is Fritz-Segel-Tour néven. Június 2-án, Siófokon szervezünk egy nyílt túraversenyt, amelynek a kapcsolatteremtés és a tapasztalatcsere lesznek a fő célkitűzései. A Fritz-Segel-Tour-on a hagyományos Yardstick osztályok mellett külön értékeljük a Fritz-Segel vitorlával versenyzőket is.

Összegezve az elmondottakat, örömmel tölt el minket, hogy a válság ellenére piaci jelenlétünk erősen fejlődő tendenciát mutat. Alapelvünkből, hogy az árkedvezmény továbbra sem mehet a szolgáltatás és a minőség rovására továbbra sem engedünk remélve, hogy mind több vitorlázó tisztel meg minket a bizalmával!

Kékszalag a Pécsi-tavon Előző

Kékszalag a Pécsi-tavon

Modellvitorlás Évadnyitó versenykiírás Következő

Modellvitorlás Évadnyitó versenykiírás