Siófok  7.5  •  4.1 kn       

Keszthely  5.9  •  5 kn       

Balatonfüred  7.1  •  3.5 kn       

Balatonboglár  6.1  •  4.9 kn       

Orfű  •  0 kn       

Velencei-tó  5.5  •  5.6 kn       

Tiszafüred  •  10 kn       

Mályi-tó  •  10.1 kn       

2024. március 29., péntek

Egy versenyző gondolatai

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Itt ülök az egyetemen, figyelem a tanárt, mit ad elő, miként ad elő, miről van szó, de valahogy nem tudok koncentrálni. Igazából jelenleg topless csajokat is kivetíthetne a projektorral, az sem érdekelne (na, jó az talán mégis).

Egy versenyző gondolatai

Fejben teljesen máshol járok, de már napok óta ez a helyzet. Egyetlen dolog van, ami leköti a teljes energiámat, figyelmemet és azt úgy hívják: Orfűi Tókerülő. Épp itt van előttem a laptopom, az aknakereső pedig már nem jelent újabb örömöket, ezért leírom a gondolataimat, az érzéseimet, az esélyek latolgatását a versennyel kapcsolatban.

Kezdjük is a legkisebbekkel a 70 cm-nél nem nagyobbakkal. Az „A” kategóriában biztos vagyok benne, hogy nagyon érdekes verseny lesz. Sok jó versenyző indul, akik mindegyike esélyes a győzelemre. Itt lesz a kategória tavalyi győztese Tokodi Zoli, az orfűi téli modellvitorlás regatták Micro Magic osztályának első helyezettje Páncél Bence, és a Lágymányosi Öböl vándordíjának idei tulajdonosa Benedek Zoltán. A technika és a hajók terén, várhatóan itt láthatjuk a legnagyobb fejlesztéseket, a legnagyobb mágiákat. Igazán kíváncsi vagyok.

A „B” kategóriában hasonlóan érdekes a helyzet. Forrai Csaba a tavalyi kategória győztes, ha elkészült az új, jócskán nagyobb méretű vitorlája jó eséllyel indul idén is a győzelemért, de Székely Antalra is érdemes lesz odafigyelni, érdekes harc alakulhat ki kettejük között. Ebben a kategóriában indul Vönöczky András 6-szoros Európa bajnok önjárós vitorlás hajómodellező is, aki növeli a verseny izgalmait.

Most viszont rátérek arra, ami engem a leginkább foglalkoztat, ez pedig a „C” azaz a legnagyobb, leggyorsabb modellvitorlások kategóriája. Sajnos Kiss Miki nem tud jönni a versenyre, ezt nagyon sajnálom, hiszen ő volt tavaly ebben a kategóriában, és abszolútban is a 3. helyezett. Ettől függetlenül óriási kételyek között vagyok jelenleg is, hiszen nagyon kiélezett versenynek nézünk elébe. A trimarán projektem befuccsolt, képtelen vagyok befejezni a versenyig, így az M hajómmal indulok, egy 1,2négyzetméteres 10-es vitorlával, ami egy nagyon jó párosítás, vélhetően a leggyorsabb hajó lenne a mezőnyben, viszont kizárólag kis szélben. Egyelőre nem úgy néz ki, hogy kis szél lesz a hétvégén. Valószínűleg nem tudom majd használni ezt a vitorlát és a 10-es hajóval indulók előnybe kerülnek (az időjárás jelentés jelenleg ezt igazolja). Édesapám Csóka László az utolsó pillanatban váltott és a tervezett „B” kategória helyett a „C”-ben fog indulni a tavalyi évhez hasonlóan, amikor mindössze 20 másodperccel sikerült megfognom. Az ő és az én hajóm majdnem teljesen megegyezik, így technikai főlényre nem tudok játszani. Bármi lehet, jelen helyzetben fogalmam sincs, hogy mi fog történni. Egyet viszont biztosra tudok, én ott leszek és mindent megteszek a minél jobb eredményért. Most viszont mindjárt vége az előadásnak és megyek haza folytatni a hajóm felkészítését. Remélem a sorokat olvasva még többen kaptak kedvet a Tókerülőhöz és minél többen leszünk ezen az igazán különleges versenyen.

http://www.tokerulo.hu/index.php

Három medencére osztva a viharjelzés Előző

Három medencére osztva a viharjelzés

Kékszalag a Pécsi-tavon Következő

Kékszalag a Pécsi-tavon