Siófok  23.3  •  4.5 kn       

Keszthely  18.9  •  4 kn       

Balatonfüred  23  •  0.9 kn       

Balatonboglár  23.3  •  3.3 kn       

Orfű  21  •  5 kn       

Velencei-tó  23.7  •  4.4 kn       

Tiszafüred  22.8  •  3.5 kn       

Mályi-tó  20.5  •  3 kn       

2024. szeptember 08., vasárnap

Batta Kupa - MM pályaverseny és EB válogató

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Most érkeztünk haza Százhalombattáról az idei első MM pályaversenyről, ami egyben EB válogató is volt. Reggel figyelni kellett az indulásnál, mivel ma hajnalban volt az átállás a nyári időszámítása.

Batta Kupa - MM pályaverseny és EB válogató

Korai kelés után, kipakoltunk a garázs elé, várva Fecót, akivel együtt utaztunk a verseny színhelyére. Barátunk a megbeszélt időpontban érkezett, így pontosan indulhattunk és minden sietség nélkül kényelmesen utazhattunk a Battai csónakázó tóhoz.

Megérkezésünkkor már számosan parkoltak a kijelölt helyen, vagyis látszott a fokozott érdeklődés az idei első komoly MM verseny iránt. Kölcsönös üdvözlések után kipakoltuk és kicipeltük a szerszámos ládáinkat, a hajóinkat és vitorlatartóinkat a verseny helyszínére. Bemelegítésnek nem is volt gyenge.

Gyors összeszerelés, majd, úsztatás. A nap sütött, a szél fújt. De micsoda szél, sem az erőssége sem az iránya nem volt kiszámítható. A szélörvények komoly próbára tették a versenyzők tudását, már az edzés idején is.

Kilenc órától kezdetét vette a regisztráció, melynek során kiderült, hogy kereken harminc versenyző jelent meg összemérni tudását ügyességét egymással. A versenyzők között volt egy Szlovák versenyző is Jankovics Jozef.

10:30- előtt Beliczay Péter az MMMSZ elnöke közölte a jó hírt, hogy a versenyt HMS rendszerben rendezik. Ez azt jelenti, hogy több csoportba osztják a versenyzőket, egy előfutam alapján, majd a legutolsó csoporttal kezdik a sorozatot, ahonnan az előre meghatározott számú legjobb versenyző azonnal feljut a magasabb csoportba, és így tovább. Tehát elképzelhető, hogy egy tehetséges versenyző valami műszaki hiba miatt hátrább kerül, ez pontszámban sújtja, de a következő sorozatban azonnal visszajuthat akár az első helyre is, tehát ez a rendszer nem büntet duplán.

A verseny délután háromig tartott, végig napsütésben és a fenn leírt szélviszonyok között. A harminc versenyző két csoportban nyolc futamot teljesített. A nehéz szélhelyzet mellet futamonként változott az élen a helyzet. Az első helyen végül a papírforma igazolódott, mivel a versenyt ifj. Csóka László nyerte a nagyot fejlődött versenyző Dr Bodnár Imre előtt, mindketten a Pécsi Ércbányász Modellező Klub tagjai. Harmadik helyezett Forrai Csaba Százhalombattai versenyző lett. A verseny nagy vesztese Beliczay Péter, mivel víz került a „vízmentes” vitorla szervójába, így a versenyt a mezőny élmezőnyéből feladni kényszerült.

Összegezve a nap eseményeit megállapíthatom, hogy a két téli versenysorozat az Orfűn rendezett Téli Kupa és a Budapesten tartott Vasárnapi Regatták jól szolgálták azt a cél, amit a rendezők kitűztek így ez a verseny magas színvonalú megmérettetés volt.

Az eredményhirdetést a rendezők a Harcsa Csárdában tartották, ahol valamennyi versenyző jelképes díjban részesült. A sok tapsolás után remek gulyást szolgáltak fel, ami igen jól esett mindenkinek.

Köszönet a jó rendezésért!

Szerző: Csóka László

Jolle Trophy 2012 Előző

Jolle Trophy 2012

Három medencére osztva a viharjelzés Következő

Három medencére osztva a viharjelzés